23. 10. 2012 Zodpovedné podnikanie

Sójové pneumatiky Goodyear

Už v roku 2015 sa možno dočkáme nových ekologických pneumatík z dielne Goodyear.

Vieme, že sójové produkty sú dobré pre naše zdravie. Ale až Goodyear prišiel na to, že sójový olej je dobrý aj pre zdravie pneumatík.

Sójový olej údajne dokáže predĺžiť životnosť pneumatík o 10% a každoročne znížiť spotrebu olejov vyrábaných z ropy o 7 miliónov galónov. Gumové zmesy vyrobené zo sójového oleja sa navyše jednoduchšie miešajú so silicou, ktorá sa používa pri výrobe pneumatík.

Ak ďalšie testovanie dopadne pozitívne, Goodyear ponúkne zákazníkom nové pneumatiky už v roku 2015. Projekt spoločnosti je financovaný za pomoci organizácie United Soybean Board, ktorá naň za dva roky vyčlenila 500 000 dolárov.

Spotrebitelia profitujú z lepšej životnosti pneumatík, Goodyear získava zvýšenú efektívnosť a úsporu energie a všetci víťazíme vďaka pozitívnemu dosahu na životné prostredie,“ povedal Jean-Claude Kihn, hlavný technický inžinier spoločnosti.

Využívanie sójového oleja je iba jednou z aktivít, ktorými sa Goodyear snaží o lepšie využívanie obnoviteľných prvotných surovín. Goodyear a DuPont Industrial Biosciences aj naďalej spolupracujú na vytvorení látky BioIsoprene™. Tá sa má stať bio-alternatívou k izoprénu, ktorý sa vyrába z ropy. BioIsoprene™ môže byť použitý pri výrobe syntetickej gumy, ktorá je zase náhradou prírodnej a pri výrobe ďalších elastomérov. Vďaka tejto látke sa teda zníži závislosť gumárenského priemyslu od ropných produktov.

Spoločnosť sa takisto snaží o vytvorenie Air Maintenance Technology (AMT). Technológia umožní, aby pneumatiky zostali nahustené optimálnym tlakom, bez potreby vonkajších púmp alebo elektroniky. Všetky časti systému AMT budú súčasťou pneumatiky. Výhodou takéhoto systému môže byť nižšia spotreba, menej emisií, dlhšia životnosť pneumatík, zvýšená bezpečnosť a vyšší výkon.

Zdroje: sustainablebrands.commycarforum.com

 

Kto sme

Vytvárame silné a zmysluplné spojenia medzi firemným, občianskym a verejným sektorom v našich troch strategických témach – v sociálnych inováciách, vo filantropii a v zodpovednom podnikaní. V nich si budujeme expertízu, prinášame trendy, presadzujeme dlhodobý dopad a inšpirujeme.