28. 01. 2013 Zodpovedné podnikanie

Odovzdajte staré oblečenie do H&M

H&M spúšťa nový program, ktorým chce zamedziť vyhadzovaniu niekoľko tisíc ton textílií na skládky.

© heartsleevesblog.com

Spoločnosť H&M zavádza od februára 2013 vo všetkých svojich predajniach na svete zber použitého oblečenia, ktoré bude následne odovzdané na recykláciu. Odovzdať možno oblečenie akejkoľvek značky a výroby.

Švédska firma nie je prvou textilnou spoločnosťou, ktorá sa týmto spôsobom podujala  znížiť svoj dopad na životné prostredie. Minulý rok vyzbieral Marks&Spencer vďaka podobnému programu 2,2 milióna kusov použitého oblečenia. H&M však patrí prvenstvo, čo sa týka rozsahu – ide o najväčší globálny program svojho druhu.

Spoločnosť H&M chce týmto programom zamedziť vyhadzovaniu niekoľko tisíc ton textílií na skládky, pričom približne 95 % z nich je stále použiteľných.

Aby motivoval zákazníkov odovzdať použité oblečenie, reťazec poskytne až 15%-nú zľavu na nákup nového oblečenia. Otázkou však je, či takáto motivácia naozaj prispieva k udržateľnosti. Odovzdanie použitého oblečenia a obdržanie kupónu môže zákazníkov motivovať nakupovať viac a efekt recyklácie sa týmto výrazne zníži, prípadne úplne zmizne. Na druhej strane však nemožno poprieť veľké úspory energie, až na úrovni 97 %, ktoré vznikajú v dôsledku recyklácie bavlny a polyesteru namiesto použitia nových materiálov.

Zdroje: triplepundit.com, romania-insider.com

Kto sme

Vytvárame silné a zmysluplné spojenia medzi firemným, občianskym a verejným sektorom v našich troch strategických témach – v sociálnych inováciách, vo filantropii a v zodpovednom podnikaní. V nich si budujeme expertízu, prinášame trendy, presadzujeme dlhodobý dopad a inšpirujeme.