21. 01. 2013 Zodpovedné podnikanie

LifeStraw – unikát, ktorý zachraňuje životy

Zázračná "slamka" dokáže zničiť až 99,9% baktérií prítomných vo vode.

© lifestraw-products.co.uk

Švajčiarska spoločnosť Vestergaard Frandsen sa špecializuje výhradne na vývoj a výrobu produktov, ktoré pomáhajú. „Zodpovedné podnikanie, a teda vytváranie produktov pre tých najzraniteľnejších, sa stalo jadrom našej podnikateľskej činnosti,“ píše sa na webovej stránke firmy.

Najznámejším výrobkom firmy je LifeStraw, asi 25 centimetrová plastová tuba, akási hrubá slamka, ktorej jedinečná technológia umožňuje prečistiť vodu od sedimentov, baktérií a vírusov, predtým než ju človek vypije. Táto „slamka“ je schopná zachytiť častice od veľkosti 15 mikrónov a zničiť 99,9 % baktérií prítomných vo vode. Navyše prispieva k znižovaniu globálneho otepľovania tým, že ľudia už nie sú nútení prevárať si vodu zo znečistených prameňov využitím dreva.

Pre jej jednoduché a zároveň efektívne použitie, ktoré zachraňuje životy miliónom ľudí, bola LifeStraw označená za najlepší vynález roku 2005 magazínom Time a magazín Forbes ju zaradil do zoznamu desiatich vecí, ktoré menia spôsob, akým žijeme. Podľa údajov Svetovej zdravotníckej organizácie totiž získanie pitnej vody predstavuje každodenný boj asi pre šestinu svetovej populácie.

Spoločnosť Vestergaard Frandsen sa však nezastavuje iba pri vývoji produktov na čistenie vody, ale sústredí sa aj na boj proti malárii, hnačke či AIDS. Jej úspešným produktom je napríklad PermaNet – insekticídmi ošetrená posteľná sieť, ktorá zabraňuje prenosu malárie. Vysoká technológia v sieťach zabezpečuje pomalé uvoľňovanie insekticídov do priadze na povrchu sieťoviny, pričom dlhodobá účinnosť pretrváva aj po niekoľkonásobnom praní.

Zdroje: vestergaard-frandsen.com, science.howstuffworks.com

Kto sme

Vytvárame silné a zmysluplné spojenia medzi firemným, občianskym a verejným sektorom v našich troch strategických témach – v sociálnych inováciách, vo filantropii a v zodpovednom podnikaní. V nich si budujeme expertízu, prinášame trendy, presadzujeme dlhodobý dopad a inšpirujeme.