13. 08. 2012 Zodpovedné podnikanie

IBM ušetrila milióny znížením emisií CO2

V roku 2011 americká spoločnosť IBM znížila svoje výdavky na elektrickú energiu o 43 miliónov dolárov.

© vaxomatic/flickr.com

Výročná správa IBM o zodpovednom podnikaní za rok 2011 potvrdzuje, že dlhodobá stratégia spoločnosti v oblasti trvalej udržateľnosti má pozitívne výsledky aj v podobe interných úspor. Od roku 1990 priniesli špeciálne projekty IBM úsporu 5,8 miliardy kilowatthodín elektrickej energie, takmer 3,8 milióna ton emisií CO2 a firme celkovo ušetrili 442 miliónov dolárov.

IT spoločnosť, ktorá pôsobí vo viac než 170 krajinách sveta vrátane Slovenska, dokázala v uplynulom roku znížiť výdavky na elektrickú energiu o vyše 43 miliónov dolárov a podarilo sa jej ušetriť 378 tisíc megawatt hodín elektrickej energie, čo by pokrylo spotrebu 34 tisíc priemerných amerických domácností za rok. Projekty na zníženie spotreby energie, ktoré IBM zrealizovala, priniesli úsporu v objeme 7,4 percenta celkovej spotreby IBM, čím výrazne prekonala plánovaných 3,5 percenta. Tento úspech je výsledkom 2 300 ambicióznych projektov vo viac ako 364 pobočkách IBM na celom svete. Cieľom IBM je ušetriť do konca roka 2012 až 1,1 milióna megawatt hodín energie. 

Zodpovednosť IBM v roku 2011 v číslach:

  • IBM darovala hotovosť, technológie a služby v celkovej hodnote 196,1 milióna dolárov. 
  • Pri príležitosti osláv stého výročia zrealizovala IBM najväčšie firemné dobrovoľnícke podujatie Celebration of Service, do ktorého sa zapojilo vyše 300 tisíc pracovníkov IBM zo 120 krajín. 
  • IBM pomohla rozvoju hospodárstva a tvorbe pracovných miest v Spojených štátoch vytvorením konzorcia 16 firiem pod názvom Supplier Connection, ktorých spoločné výdavky v rámci dodávateľského reťazca dosahujú 300 miliárd a uľahčujú malým firmám stať sa dodávateľom veľkých firiem.

Viac v IBM Corporate Responsibility Report 2011.

Zdroj: webnoviny.sk

 

Kto sme

Vytvárame silné a zmysluplné spojenia medzi firemným, občianskym a verejným sektorom v našich troch strategických témach – v sociálnych inováciách, vo filantropii a v zodpovednom podnikaní. V nich si budujeme expertízu, prinášame trendy, presadzujeme dlhodobý dopad a inšpirujeme.