22. 02. 2013 Zodpovedné podnikanie

Selfridges: bez značiek a bez hluku

Obchodný dom vo Veľkej Británii predstavil novú kampaň, ktorá vyzýva zákazníkov, aby si v obchodnom dome užili chvíľu ticha.

© selectism.com

Britský obchodný dom Selfridges, ktorý pôsobí na trhu už viac ako sto rokov, nedávno obrátil myšlienku módy a značiek hore nohami. V januári predstavil mesačnú kampaň No Noise (Bez hluku) vyzývajúcu zákazníkov, aby našli pokoj a užili si chvíľu ticha v chaotickom prostredí obchodného domu.

Táto myšlienka môže na prvý pohľad pôsobiť ako skvelá inovácia, avšak jej korene siahajú už do roku 1909, kedy vlastník obchodného domu, Harry Gordon Selfridge, zahrnul do pôdorysu budovy aj tzv. tichú miestnosť, ktorá mala zákazníkom slúžiť na oddych od stresu nakupovania a ako miesto pre načerpanie nových síl.

Tichá miestnosť“ má aj v súčasnosti zákazníkom poskytnúť oázu pokoja, kde môžu nachvíľu vypnúť, pričom topánky, mobily a iné výdobytky modernej technológie si odkladajú pri dverách. Tieto miniatúrne oázy sú rozmiestnené po celom obchodnom dome a motívmi zodpovedajú jednotlivým produktom predávaným v daných oddeleniach. Pre britskú firmu je táto myšlienka experimentom a zároveň výzvou inovovať a udržať si svoje postavenie najlepšieho obchodného domu na svete z roku 2012.

Okrem meditačných miestností bol zavedený aj tzv. tichý obchod. Ten vzbudil najväčší rozruch a zvedavosť, keďže ponúka na predaj produkty bez značiek. Kečup Heinz, rifle Levi´s aj poháre povestného britského Marmite – všetko bez charakteristického loga. Ako súčasť kampane spoločnosť Selfridges odstránila logo aj zo svojej známej nákupnej tašky.

Bojovať proti zahlteniu informáciami a stresu chce Selfridges aj prostredníctvom krátkych inštrukcií ako meditovať, ktoré si zákazníci môžu stiahnuť z web stránky kampane.

Zdroje: nonoise.selfridges.com, triplepundit.com

Kto sme

Vytvárame silné a zmysluplné spojenia medzi firemným, občianskym a verejným sektorom v našich troch strategických témach – v sociálnych inováciách, vo filantropii a v zodpovednom podnikaní. V nich si budujeme expertízu, prinášame trendy, presadzujeme dlhodobý dopad a inšpirujeme.